Το "Tsunami" των media.... τα έκανε ...μούσκεμα


Κάποιος έλεγε παλιότερα ότι «ο δημοσιογράφος* είναι παράσιτο , όταν ζει από τα προβλήματα των άλλων»... 
Εγώ θέλω να συμπληρώσω ότι όταν ο «δημοσιογράφος*  παράσιτο»  δεν βρίσκει προβλήματα, τα δημιουργεί μόνος του...







Αφορμή για αυτό το κείμενο, είναι τα «απόνερα»  που δημιουργήθηκαν, μετά την προειδοποίηση για τσουνάμι, η οποία ακολούθησε τον σεισμό (8.6)  στην  θάλασσα της Σουμάτρας στην Ινδονησία,  πριν ένα περίπου μήνα (11η Απριλίου 2012).
Αυτή τη φορά οι αρχές δεν πιάστηκαν στον ύπνο μετά το σεισμό και η προειδοποίηση  του κοινού ήταν άμεση, τόσο στην Ταϊλάνδη όσο και στις άλλες  περιοχές . Η φρικτή εμπειρία με το τσουνάμι του 2004, δεν άφησε και πολλά περιθώρια για επανάληψη των ίδιων λαθών.
Έτσι λοιπόν το κοινό προειδοποιήθηκε έγκαιρα και απομακρύνθηκε από τις παραλίες.

Φωτογραφία αριστερά: Μετά την έγκαιρη προειδοποίηση για τσουνάμι, οι τουρίστες στο Πουκέτ απομακρύνθηκαν απο τις παραλίες



 Το τσουνάμι ωστόσο  δεν συνέβη ποτέ, ευτυχώς. Δεν συνέβει στην πραγματικότητα γιατί στα παγκόσμια ΜΜΕ  «συνέβη»  πολλές  φορές,  τις ημέρες που ακολούθησαν και εκτός από τις μεγάλες ακροαματικότητες και επισκεψιμότητες που προσέφερε  στα ΜΜΕ , παρέσυρε  και εκατοντάδες  χιλιάδες τουριστικών επιχειρήσεων  και εργαζομένων σε αυτές,  στα παραλιακά θέρετρα  όπου υποτίθεται ότι θα χτυπούσε το δολοφονικό κύμα....

Λίγες ημέρες μετά το σεισμό με καλεί  στο τηλέφωνο Έλληνας επιχειρηματίας απο το Πουκέτ, για να μου πει ότι το νησί άδειασε ξαφνικά από κόσμο. Το ίδιο συνέβη και με πολλούς ταξιδιωτικούς πράκτορες, οι οποίοι  μας ανακοίνωναν τις  ακυρώσεις που γίνονταν εξαιτίας  του φόβου ενός νέου παλιρροϊκού κύματος...
Τα ΜΜΕ ανεβάζουν πωλήσεις, εις βάρος εκατομμυρίων εργαζομένων .

Για να πάρετε μια γεύση στην Ελλάδα, για το τι παρενέργειες έχουν τέτοιου είδους  δημοσιεύματα, σας  παραθέτω το δημοσίευμα του Γερμανικού  περιοδικού Focus (ακολούθησε χρονικά τα παραπάνω δημοσιεύματα), σύμφωνα με το οποίο ενδέχεται  τσουνάμι  να χτυπήσει τα Ελληνικά νησιά φέτος (2012).  Ευτυχώς το δημοσίευμα έγινε μακριά από την τουριστική σεζόν και έτσι δεν θα επηρεάσει προφανώς, την τουριστική κίνηση στην χώρα μας. Φανταστείτε τις επιπτώσεις που θα είχε πιθανόν, εάν το δημοσίευμα έβγαινε το καλοκαίρι.

Τώρα βέβαια θα αναρωτηθείτε - και πολύ σωστά- τι πρέπει να κάνει ο τύπος σε αυτές τις περιπτώσεις?
Πρέπει να αποσιωπά τέτοιου είδους γεγονότα?
Ασφαλώς όχι. Θα πρέπει ωστόσο τα ΜΜΕ να συμπεριφέρονται  πιο  υπεύθυνα δημοσιεύοντας τα γεγονότα και όχι  εικασίες, οι οποίες υποτίθεται προστατεύουν,ενώ  στην ουσία  βλάπτουν το κοινό συμφέρον.

 Ένα ακόμα ευτράπελο αυτού του "τσουνάμι" στην Ταϊλάνδη, ήταν η διαφήμιση των καταστημάτων KFC, στο Face Book, η οποία καλούσε τον κόσμο να μείνει στα σπίτια του, γιατί κινδυνεύει από το τσουνάμι.... Η εταιρεία λίγο αργότερα απέσυρε την κακόγουστη διαφήμιση και ζήτησε δημόσια συγνώμη. 'Όσο για τους ευφάνταστους εμπνευστές της , αυτοί έμειναν πράγματι κλεισμένοι σπίτι τους, αφού η εταιρεία τους απέλυσε... 

* Δεν αφορά όλους τους δημοσιογράφους...